zaterdag 19 februari 2011

Easy flower garland..

soms denk ik dat werkelijk alles al verzonnen is
elk haakwerkje, foto, tekening, ga zo maar door 
is al eens gemaakt
het lijkt moeilijk om origineel te zijn
ik heb  het daar wel eens over met mijn zoon Daan
die helemaal thuis is in de "kunstwereld"
hij bevestigt dat idee
maar dat het erom gaat je Eigen Variant
te bedenken

door alle media als tv, internet
krijg je een overvloed aan indrukken en beelden
en die kan je uiteindelijk vertalen
naar je eigen idee...
maar goed het voert te ver om onze discussies
hierover helemaal uit te typen
ik wou eigenlijk alleen maar
mijn nieuwe gehaakt slinger laten zien..

dit is echt een hele makkelijke
je haakt hem aan een stuk
dat kan helemaal in een kleur
of in verschillende zoals ik deed

deze is ene meter of 10 lang,
maar je kan het zo kort als lang maken als je wil
het gaat best snel,
en doordat hij alleen uit "lossen' bestaat
is het echt erg makkelijk..

je kan hem gewoon ergens neerleggen
aan de muur hangen
(gaat heel goed met die fijne Japanse tape)
of in de boom
als je vind dat het wel heel erg lang duurt
voordat de blaadjes groeien
draag hem als ketting
als je werkelijk in een Feestelijk bui bent..

als je op het patroontje klikt
zie je het groter
en je kunt het zo uitprinten
hoef je niet alles over te schrijven
en als je alles gehaakt hebt
kan je de bloemetjes nog een beetje in vorm trekken..

deze "slinger-variant'zag ik nog niet eerder
maar wie weet
als je maar lang genoeg zoekt
vind je hem ongetwijfeld ergens..
zoveel mensen, zoveel ideeën...
maar ik blijf zoeken
naar mijn eigen Variant..
(en met Daan discussiëren)

nb. mocht je geen tijd/zin hebben
of kun je gewoon niet haken
en mocht je er toch een willen hebben
je kan ze ook bij mij bestellen
in elke kleur en lengte..

34 opmerkingen:

  1. Wat leuk, erg bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. feestelijk patroontje en zo simpel te maken, altijd leuk om een cadeautje mee teversieren, dank je wel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt er weer een goede eigen draai aan gegeven, een supervrolijke en gezellige slinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is leuk! Je zou het ook met heel fijn (borduur)garen kunnen doen voor bijv. wen halsketting. Wbt. je originaliteitsfilosofie; het stoort mij weleens dat het nogal uitmaakt wie het heeft gemaakt ipv. hoe het eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne inspiratie hier weer! Fijn zo op de zaterdagmorgen!

    Dankjewel!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke slinger :-)
    En grappig om mijn blognaam groot bij de slinger te zien, mooie letterbordjes zijn het!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Ik zal straks mijn haaknaalden weer eens opzoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ingrid (Punky Wunky)19 februari 2011 om 16:48

    Heel leuke slinger! Die staat nu met stip op mijn to-do lijstje. Leuk voor buiten in de boom, die nu nig wat kleurloos is!

    Tj aorgineel zijn is wel lastig nu je naar zoveel bronnen kan zoeken, maar ieder geeft er toch vaak weer zijn eigen twist aan en dan onstaat er ineens iets heel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk en dankjewel voor het delen met ons. Lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat ziet dat er feestelijk uit. Keileuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooh, I love this! I so wish I knew how to crochet.
    xo,
    Sena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Werkelijk super! Het hertje heeft een hele lieve blik, schattig. Ik wil ook zo'n slinger! Ik kan {nog} niet haken, wil het al een hele tijd leren... Is dit een makkelijk beginners project?
    En anders ga ik er gewoon een bij je bestellen, ik heb toch nooit zo veel geduld :).
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee. ik zocht voor onze boomhut in Frankrijk nog een vrolijk iets, maar vlaggetjes is ook zo van overal. Dit is super, bedankt voor het patroontje en in onze bus naar Frankrijk heb ik weer wat te doen. http://lelait.web-log.nl/le_lait_in_bourgogne/2010/11

    Leuk blog trouwens!!! Heel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Ingrid, wat een superleuk idee! Sinds ik kan haken (nu 2 weken) snap ik de patroontjes die je tekent dus ik ben meteen aan de slag gegaan! Heb gisteravond bijna twee meter gehaakt en er een ketting van gemaakt. Rose, wit en paars, lekker fleurig!
    Ik heb ook al inspiratie gekregen voor een ander soort ketting, als ie klaar is zal ik 'm op mijn weblog zetten. Dank dank dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoooo mooi!! gorgeous :) Bedankt voor de inspiratie. Ik ben helemaal weg van dat hertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Ingrid,

    Dank je voor dit geweldige patroon en natuurlijk de inspiratie!
    Ik heb zojuist een feestelijke ketting gehaakt en ga deze ook een keer met kraaltjes ertussen maken lijkt me best leuk!
    Lieve groet
    Anne Jorinda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh dit is leuk! En volgens mij ook zéér verslavend ;-) En ik zie allerlei mogelijkheden om ermee te variëren. Bedankt voor het delen.
    Groet, Esther
    (PS. Leuk rendier!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heeeeeeel leuk. Ik heb gelijk een collega gevraagd me te leren haken! Maarre... Waar koop ik materiaal? Waar zijn alle wolwinkels gebleven??? Kun jij me vertellen wat voor haaknaald/wol ik online kan bestellen? Dan ben ik heel dankbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey,

    Ik heb ook een bloemenslinger gehaakt voor in de krulwilgtakken te doen. Ze worden heel erg leuk gevonden door iedereen.
    Zie het resultaat op mijn blog:http://tanteizzy.blogspot.com/2011/03/overal-bloemen-flowers-everywhere.html

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello, I made your flower garland and it has been a great succes - everyone loves it! I posted it on my blog http://www.familjenbahne.com/?p=1213
    You can also see a glimse of it here http://www.familjenbahne.com/?p=1389 It hangs around the door to our dining room. So lovely!
    Thank you so much for the garland, and for all the inspiration I get from your blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, ik kan maar een héél klein beetje haken... maar ik wil dat heel kleine beetje meteen uitbreiden om dit aan te kunnen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel erg bedankt voor dit geweldige idee!! Ik heb met veel plezier aan de slinger gehaakt (heel rustgevend) en onze woonkamer ziet er nu supergezellig uit: http://maarnietvangrijs.blogspot.com/2011/06/home-sweet-home-2.html
    Groetjes, Sacha (maarnietvangrijs.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ga ik zeker maken , bedankt voor de zuivere uitleg !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een enorm leuke slinger, ga hem ook zeker proberen zal hem daarna ook op mijn blog zetten. Je bent altijd welkom om deze te bekijken.
    Leuke blog overigens ik ga je zeker volgen.

    Groetjes Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  25. leuk idee! bedankt voor het patroon! Ik denk dat ik er misschien een soort van col van ga maken.

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. These are beautiful works that you have here. Came here from the pinterest and wanted to find out if I could create a beautiful digital collage with some of your works. Really love the color, patterns, and the sheer artistry involved in these pieces.

    Best
    Collagist ~ Shruti

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Your work is so gorgeous! Thank you for sharing this pattern. I would love to wear a few strands of these as a necklace or scarf--so cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo,
    Wat een fijn patroon!!! Dank voor het delen. Heb er net 1 gemaakt als leuk lint door een boodschappenpakketje (die we onze oma kado doen). Het maakt het een stuk leuker, "saaie" (aar wel lekkere) boodschappen fleuren helemaal op!! Heel leuk!
    Mocht je mijn ketting willen zien laat het me dan even weten want voor ie op mn blog komt duurt het nog wel even denk ik! Ik ga er zeker meer van haken, mijn dochter staat al in de rij voor een ketting voor zichzelf ;)
    Groetjes Rinette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Vrolijk & fijn patroon, bedankt voor de uitleg en de inspiratie! Ik heb het inmiddels een paar keer gebruikt, een als basis voor een vlaggetjesslinger en om madeliefjes-armbandjes te maken. Heel zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hoe maak ik een nieuwe kleur vast?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)