maandag 18 mei 2015

Flower garden..


Toen ik dit weekend wat bloemetjes plukte
uit de tuin (wat niet mijn tuin is)
dacht ik ondertussen na over een gesprek 
wat ik had met P, niet zo lang daarvoor..
Wij hadden het over plannen en wensen voor
de toekomst, dat klinkt nogal gewichtig
maar dat was het eigenlijk helemaal niet...


Wij hebben beide een totaal verschillende manier 
van denken, dat weet ik natuurlijk al lang,
maar na dit gesprek was het me ineens helemaal helder.
Hij gaat uit van overvloed, ik van tekort,
hij ziet overal een mogelijkheid in, ik zie 
meteen de bezwaren en wat er niet (meer) kan.


Als zich iets voordoet begin ik altijd meteen
met alle problemen te benoemen, hij begint
onmiddellijk in oplossingen te denken.
Als ik iets wil, ga ik meteen omstandig uitleggen
waarom dat allemaal niet mogelijk is, hij 
vindt dat je zo hoog mogelijk moet inzetten,
en gewoon kan proberen te bereiken wat je wenst..


Daar dacht ik zo over na, toen ik deze bloemetjes 
fotografeerde en ik voelde ineens heel duidelijk,
dat ik mezelf vaak ongelofelijk in de weg zit,
met al mijn gedachten, ik zet zelf steeds 
een denkbeeldig hek neer om mijn tuintje..


Ik hoef ik het alleen maar open te doen,
(eigenlijk zet P. het elke keer al voor me op een kiertje)
naar buiten te wandelen en de mogelijkheden die overal
 zijn, net als de bloemen in overvloed zijn te plukken..

Ik wens je een fijne dag,
en natuurlijk een prachtig veld vol bloemen :-)
-X-

15 opmerkingen:

  1. Zooo herkenbaar hoe jij denkt, maar volgens mij kun jij ook heel goed genieten van kleine dingen, gelukkig maar! Jij ook een heel fijne dag, met allemaal fijne, kleine dingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid
    Zou mijn verhaal kunnen zijn. Wat is dit herkenbaar. Had ook zo´n man als jouw P. Leerde mij ook veel. Alleen het in de praktijk brengen is een ander verhaal. Moet nog veel leren. Of het lukt is de vraag. Aard van het beestje zullen we maar denken en dat is niet makkelijk te veranderen.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeer herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige bloemetjes en ik vind het zo mooi hoe jij tekent en schrijft op de foto's. Gek toch dat jij niet de optimist bent! Dat lijkt wel zo te zijn uit je blog en je vrolijke boeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar! En wat is het moeilijk dat patroon te veranderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook zo'n man: de beste vondst ooit ;-)
    Mooi, je foto's met tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die P. is goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij is het ook herkenbaar! Ik betrap mezelf er soms zelfs op dat ik niet eens bewust de moeite neem om te bedenken wat het is wat ik wens. En dat ik het dus niet weet en er dus ook niet aan toekom om te bedenken hoe ik kom waar ik wens. Daardoor voel ik me soms gedeeltelijk gevangen. Ik vind een hek om je tuin een mooie verwoording van dat gevoel. Ik ga nu eens echt kijken wat er allemaal buiten dat hek is!
    PS Denk je dat het een typisch vrouwending is? Dat we onszelf toch nog klein houden?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook zo'n situatie, ben ik ergens pessimistich over en zie allerlij problemen, dan laat C.( mijn optimistische wederhelft ) mij de positieve kant en mogelijkheden zien. Laatst hoorde ik ( vond ik wel grappig ) "een pessimist is een slecht geïnformeerde optimist " ( anders om kan ook) dus wij vormen al 45 jaar een goed team !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij beschrijf je inderdaad twee uitersten de pessimist en de optimist... En letterlijk zal de realist de middenweg vormen.
    Mijn tante zei ooit ns, tobben is anticiperen op een probleem wat er nog niet is...
    Maar ja, de aard van een beestje kun je niet eenvoudig veranderen, laten we maar gewoon van elkaar leren en elkaar telkens ergens in het midden tegenkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij zijn jullie een leuk koppeltje samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat margrietje en wat mooi opgeschreven, ontroerend!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)