maandag 13 februari 2017

Wit


En ja hoor, daar was het dan eindelijk, de sneeuw..
Het begon vrijdag met een beetje gemiezer,
maar langzaam, heel langzaam kleurde de wereld wit.
Zo'n prachtige witte deken over de grauwheid 
van deze koude winterse dagen..
Ik dronk een paar keer mijn koffie buiten,
gewoon om te genieten van al deze pracht..


Op zaterdag lag er al zoveel dat ook de weg wit was
en omdat ik toch wat boodschappen moest hebben
probeerde ik naar de winkel te fietsen, ohoh,
dat lukte ik niet helemaal, ik slipte steeds weg.
Dus ik liep, met de fiets aan mijn hand
de sneeuw knerpte onder mijn voeten en de lucht
was knisperend fris, zoals je dat alleen maar
kan hebben op een koude winterdag..
En het sneeuwde en het sneeuwde, ik werd helemaal
wit, de vlokken bleven aan mijn veel te dunne
jas plakken, ik heb wel een donsjas maar die liet ik
in Wenen achter omdat mijn koffer te vol was,
ik dacht dat het toch niet koud zou worden hier :-)


Kortom, het was heerlijk, even echt winter..
Ik hoop dat jij er ook van genoot want ik geloof dat
het alweer over is, de lente klopt aan de deur (ook fijn)

Ik wens je een hele mooie maandag
-X-

6 opmerkingen:

  1. Prachtige, verrassende foto's weer! En de sneeuw blijft hier lekker nog even op liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan een klein beetje meegenieten. Hier hebben we helemaal geen sneeuw gezien. Gelukkig wel wat zo'n. Hartelijke groeten Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's. Die donzige sneeuw is zo speciaal. Wel sneu voor de minimensjes dat zij dit moois niet konden zien.
    Hier is ook een flink pak sneeuw gevallen vanaf vrijdag. De buurkindertjes hebben heerlijk in de sneeuw gespeeld. Ik heb genoten van hun gelach en ben benieuwd hoelang hun sneeuwpop standhoudt.
    Vandaag kunnen we hier weer geniieten van een heerlijk zonnetje. Hopelijk bij jou ook.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige foto´s!! Jullie boffen maar....in Groningen geen vlokje....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IJskoffie! :)
    Hier heeft wel wát sneeuw gelegen maar gelukkig niet veel. Ik vind het meer dan prachtig maar ook superlastig altijd. En zo gevaarlijk onderweg... ik ben altijd blij als het weer weg is.
    (Bovendien vind ik die zwarte blubberzooi geen gezicht, haha :))
    Vandaag gelukkig een stralend zonnetje!
    Fijne dag, liefs
    Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)