dinsdag 1 mei 2018

Vriendelijk


Nu had ik eigenlijk gisteren een bericht willen schrijven
maar ik was zo laat uit mijn bed (voor mijn doen) dat
ik besloot er een vrije dag van te maken.
Als je thuis werkt kan en bovendien je kantoor (haha,
lees tafeltje) in de woonkamer is heb je eigenlijk nooit
vrij, of altijd het is maar hoe je het bekijkt, dus
tegenwoordig noem ik af en toe een dag een vrije dag.
De dagen ervoor waren nogal gevuld, eerst was het 
natuurlijk koningsdag en in het weekend ging ik een
dag naar mijn moeder wat ik altijd nogal vermoeiend 
vind (naast alle andere dingen die ik ervaar op zo'n dag)


De foto's bij dit bericht hebben toevallig met beide te 
maken, soms vallen de dingen mooi samen :-)
Het bord vond ik op koningsdag ergens in de Jordaan,
het was samen met een tas het enige wat ik mee naar 
huis nam, er waren zoveel spullen te koop dat
 ik er eigenlijk niets meer van wilde hebben..
Enfin, het bord..dat zag ik liggen en ik pakte het, de 
allervriendelijkste mevrouw vroeg of ik het mooi vond
en ik vertelde haar dat mijn moeder er een servies van heeft
en dat dat vroeger bij speciale gelegenheden gebruikt werd.
We kletsten nog even en op een gegeven moment zei de 
vrouw, dank je wel voor het leuke gesprek en ik 
geef je het bord cadeau, aah dat was echt heel lief.
Dat doet mij goed zoveel vriendelijkheid.

Ik wens je een fijne dag, hier regent het dat het giet.
Dus mocht je erop uitgaan; neem een paraplu mee :-)
-X-

7 opmerkingen:

  1. Prachtig bord, Ingrid! Lief dat je het cadeau kreeg ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig dat bord, wat maakten ze vroeger toch prachtige serviezen....Geniet ervan ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The plate and it's colors are perfect. It should make the food taste terrific!Isn't it funny how one small item can bring back such big memories!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief zo’n gebaar, dat kleurt de Koningsdag in goud.
    Vandaag begon met regen maar nu schijnt de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig bord! Wat fijn dat je het kado kreeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi bord! Ben benieuwd waar het van is; ik heb een serviesverslaving, en wel specifiek bloemetjesservies, mijn kast puilt uit :) Ik wens je een zonnige dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig bordje, en wat lief van die vrouw. Zo'n gebaar (en het leuke gesprekje) kan je dag goed maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)